PUGN202019-01-08T17:53:07+00:00

Project Description

PUGN 20 |

14 dec 2018 t/m 3 feb 2019 Opening 14 december

Elisabeth de Vries

Elisabeth de Vries, geboren te Leende, maakt deel uit van een nieuwe generatie figuratieve, impressionistische schilders. Haar stijl is los en haar palet fris en kleurrijk. Uit haar studie aan de kunstacademie blijkt de voorliefde voor mens, dier en natuur. Elisabeth schildert nat-in-nat om de snelheid, “het losse” erin te houden: portretten, dorpsgezichten, sfeer, de zee, natuur enz.

Haar werk is inmiddels in vele particuliere verzamelingen te vinden van hen die zich verbonden voelen met de sfeer die Elisabeth oproept.

www.elisabethdevries.kunstinzicht.nl

Geer Gielen

De artefacten samengesteld door Geer Gielen hebben te maken met zaken die gestorven zijn. Ze zien er uit alsof ze diep weggestoken en gevonden zijn, als nagenoeg vergane papyrusrollen. Hij maakt gebruik van prijsgegeven materiaal, stemmig van kleur. Gerestaureerd lijkt het.  Kwetsbaar maar geconserveerd met kunsthars.

Als contrast werkt Geer Gielen zeer kleurrijk. Daarbij gaat hij uit van de natuur. Door middel van foto’s, tekeningen en collages geeft hij een impressie van zijn kleurrijke bevindingen van het Limburgse landschap.

www.geergielen.nl

Tejo Cardinaal

Grootste kunstbreiwerk ter wereld
Zijn oma en moeder leerden hem breien. Als kind breide Tejo sokken voor de meester op school, met breinaalden gemaakt van fietsenspaken, want de kostbare breinaalden van oma mocht hij niet gebruiken. Na zijn werkzame leven als couturier, besloot hij de uitdaging te zoeken in de productie van een levensgroot kunstbreiwerk. Vijf jaar was hij er mee bezig, resulterend in een schitterend werk van meer dan drie meter in doorsnede en meer dan tien meter in omtrek.

Atelier
Het atelier van Tejo is een compacte ruimte die veel van zijn projecten herbergt. Zijn huidige project is het boetseren van de lijfjes van poppen die hij vervolgens volledig kleedt. Ook maakt(e) hij prachtige uitbundige en extravagante jurken, geïnspireerd op de kleding van artiesten uit een ver verleden. Weertenaren kennen Tejo onder andere van zijn optredens bij carnavalsoptochten en evenementen waar hij Nana Mouskouri, Bette Midler en andere coryfeeën vertolkte.

Mia van Roy

In 1985 begon Mia met een fotocursus: fotograferen, maar ook ontwikkelen en afdrukken in een doka. In de ontwikkelbaden het wonder van de afbeelding te zien komen, fascineerde haar.
Destijds werd zij veel gevraag voor het maken van portret- en trouwreportages. Ook maakte zij veel natuurfoto’s.
In 2004 was het tijd voor een switch en stortte zij zich op de keramiek, waar zij erg van genoot.
Het jaar 2013 was het jaar waarin Mia zich op het breekbare pad van de glaskunst begaf. Zij ervaart het als een uitdaging om glas te fusen en slumpen.
Aangezien zij zowel bekend is met keramiek als met glas, vond zij het een uitdaging beide materialen met elkaar te combineren.

Tilly Kraaijvanger

De fascinatie voor zilver uit zich bij de Weertse Tilly Kraaijvanger in haar ‘sierraadsels’. Werken met zilver is voor haar een ontdekkingsreis. Zo ook het schilderen. Zij schildert op doek, maar ook niet mis te verstaan zijn de beschilderingen van originele designstoelen van Fritz Hansen. Wilt u een uniek object in huis, dan zijn deze stoelen een absolute must!

www.sierraadsels.nl

Wim Wilmsen

Het is Wims passie om de van nature prachtige stenen te vormen naar het beeld dat in mijn hoofd gegroeid is. Gepolijste, ronde, glooiende, organische, meestal vrouwelijke lijnen zijn het resultaat van het uren durende handwerk. Naast het werken met steen werk ik ook met glas (glasfusion en glas in lood) hout, metaal en/of een combinatie van deze materialen.

Wim woont in Landgraaf en is van geboorte Nederweertenaar.

www.beelden-van-wim.com

Doortje Groteclaes

Doortje is van oorsprong leerkracht in het basisonderwijs. Op 30-jarige leeftijd verlegde zij haar koers naar een creatieve carrière. De opleiding L.O.-handenarbeid moest daarvoor een gedegen fundament bieden. Na vele experimenten, workshops e.d. besloot Doortje zich te specialiseren in keramische vormgeving. Daartoe studeerde zij vijf jaren aan de Academie voor Beeldende Kunsten in België, die zij afrondde op het onderwerp ‘Upgrading in Balance’; een geslaagde poging om een accentverlegging van strakke en monumentale architectuur naar fantasie en beweging te creëren. Ook met andere materialen is Doortje in de weer, zoals metaal, hout en wol, waarbij zij zich graag in vormgeving laat inspireren door Escher, Dali of Mondriaan. Doortje exposeert met regelmaat in diverse galeries en kunstevenementen.

www.doortje-groteclaes.nl